Telegram

Instagram

Viber

Зв'язатись з нами
Сховати
Безкоштовна доставка від 2500грн

Історія компанії Vans

Категорії

Компанія Van Doren Rubber, більш відома, як Vans - найпопулярніший бренд орієнтований на молодь, що займається активним способом життя. Основна продукція призначена для скейтбордистів, BMX-єрів та серферів. Ну а молодість бренду, так взагалі, пройшла під егідою скейтбордингу та панк-музики.


















Рішення про заснування компанії виникло у Пола Вен Дорена (Paul Van Doren) ще 1965 року.
З 14 років він працював на взуттєвій фабриці з власною матір'ю, яка вважала, що це єдиний спосіб «вилікувати» сина від неробства. До 20 років Пол був призначений заступником директора Бостонської взуттєвої фабрики Randy's, на якій він власне і працював із самого дитинства. У 60-ті роки компанія Randy's увійшла до трійки найбільших взуттєвих фабрик Америки.

Але все було не так гладко, і деякі заводи розкидані по всій країні приносили компанії збитки. І ось нашого героя Пола, його брата, талановитого інженера, Джима та їхнього спільного друга Гордона Лі відправляють на одну з таких збиткових фабрик у місто Гарденваль (Каліфорнія). У результаті, за 8 місяців троє молодих людей не тільки витягли фабрику з боргової ями, але й зробили її успішнішою ніж головна фабрика, що знаходиться в Бостоні. Зрозуміло, після таких успіхів хлопці зрозуміли, що можуть створити власну взуттєву компанію. І ось, талановита трійця та їхній спільний товариш із Бельгії Серж Д’Елі, який возив у США взуття з Японії, вирішують заснувати компанію під назвою – «Гумова Компанія Вен Дорена» (Van Doren Rubber Company).

Офіційно фабрику хотіли відкрити у січні 1966 року, але проект не було завершено, і відкриття перенесли на лютий. У результаті перша фабрика компанії Vans відчинила свої двері 1 березня 1966 року в місті Анахайм, Каліфорнія. 16 березня, відкривається перший магазин Vans при заводі, де першого ж дня було продано 12 пар взуття. Взагалі, варто згадати те, як саме продавалося взуття. На прилавку лежали семпли кожної моделі. Покупець, приходячи до магазину, замовляв модель, вибирав колір собі до душі та розмір. Отримати свій товар він міг лише наступного дня. Це досить-таки розумне рішення врятувало Vans від початкових витрат. Зайві гроші не відлітали у трубу, т.к. компанія спочатку працювала виключно на замовлення. Була одна цікава ситуація, перші 12 покупців зробили замовлення та їх попросили забрати взуття наступного дня після полудня. Коли люди прийшли забирати взуття, засновники майбутнього гіганта раптово виявили, що вони не приготували готівку для здачі. Клієнтам віддали їх покупки, не взявши з них ні цента, але попросили повернутися завтра, щоб заплатити. Повернулися та заплатили абсолютно все.












































Перші моделі були позбавлені виразних імен, їм надавалися прості цифри і одна з перших називалася просто №44.
Style #44 був виготовлений на основі традиційних канвасових кед. (Канвас, тобто текстиль — міцний холщовий матеріал). Подібне взуття також називають Circular Vamp Oxford або plimsoll shoes. Plimsoll, власне, має схоже значення з таким судноплавним терміном, як «waterline». А ватерлінія, у свою чергу, це лінія зіткнення води до спокійної поверхні води з корпусом плаваючого судна. Аналогічна горизонтальна лінія була присутня і на кедах. Це була своєрідна відмітка. Якщо вода заходила за цю лінію, то, найімовірніше, той, на кого одягнене це взуття, промочить свої ноги.

























І ось у 70-х у Vans починається зовсім нова історія.
Їхні кеди, все частіше носять BMX-ери та скейтери. Vans звернулися за допомогою до Стейсі Пералте (Stacy Peralta) та Тоні Алва (Tony Alva) для створення нової моделі. Ці дві легендарні особи стояли біля витоків скейтбордингу. У 1976 році була модернізована модель Style #44, на сьогоднішній день відома, як Authentic. Зовні нові кеди від Vans дуже були схожі на Style #44, але з'явилися деякі нововведення, що сприяли комфортабельному катанню на скейті. З'явилися вставки в області щиколотки, а також була ущільнена частина п'яти. Цій моделі дали номер 95 (Style 95). В наші дні цей силует носить ім'я Era. Для Vans ці кеди стали першою моделлю, пристосованою саме для скейтбордингу. Популярність зростає дикими темпами.















































Через деякий час після народження Style #95 (Era), один із засновників компанії Пол Ван Дорен (Paul Van Doren) вирішив придумати відмінне лого, яке допомогло б кедам його марки стати ще більш впізнаваними.
Так з'явилася знаменита смужка, відома як Jazz Stripe. Як каже син засновника Vans Стів Ван Дорен (Steve Van Doren), його батькові подобалися вихлопні труби на Shelby Cobra 1967 року випуску. Власне, ця деталь автомобіля і надихнула його на створення знаменитої лінії від Vans. І ось у 1977 року у продаж надходить Vans №36, відомі сьогодні як Old Skool, вони дебютують зі знаменитою бічною смугою - Vans Sidestripe або «Jazz Stripe».

У 1978 році під номером 38 була представлена світові модель Vans Sk8-Hi. Vans style #38 - друга модель, де була продемонстрована бічна смуга - sidestripe. Модель Sk8-Hi вивела функціональність взуття для скейтбордингу на новий рівень. Високий силует Sk8-Hi дозволив захистити область гомілкостопу - найвразливішу область кожного скейтера. Саме з цієї пари взуття Vans отримало назву “Off The Wall”. Компанія починає розвивати індустрію скейтбордингу, возять на контести хлопців із віддалених районів та міст. Перший спонсорський чек на суму в 300 $ був виписаний Стейсті Пералта (Stacy Peralta), після чого він був зобов'язаний виступати в їх кедах на всіх змаганнях. "Vans були першою компанією, хто бачив у нас скейтбордистів і ставився до нас з усією серйозністю", розповідає Пералта. «Вони стали постачати нас взуттям задовго до того, як інші компанії могли лише поглянути на нас. Інші компанії бачили в нас невдах та вандалів. Мало хто хотів, щоб їхній бренд асоціювався з нами, оскільки вони не хотіли заплямувати свій імідж. Vans у цьому плані пішли вперед і були більш прогресивними у питаннях, що стосуються нас».
































Наприкінці 70-х була така тенденція, що багато підлітків фарбували свої кеди в клітинку та шашечку. І вуаля, через дуже короткий термін у продажу з'являються кеди в шашечку, продаж яких був дуже хорошим. Цього ж року кінокомпанія Universal попросила розробити спеціальні кеди для їхнього фільму про серфер «Безпечні часи в Ріджмонт Хай» (Fast Times at Ridgemont High). Vans вирішили вислати їм пару сліпонів у шашечку, які настільки сподобалися компанії, що вони опублікували їх на своїх афішах. "Це була магія, тому що ми продали мільйони пар", згадує Стів. Батько не хотів би ще десь крім каліфорнії продавалися Vans, але тепер у нього не було вибору, бо ці кеди хотіли купити по всьому світу. Простий і відомий принт в шашку відразу став найзнаменитішим символом бренду.

Vans зарекомендували себе брендом для молоді. Для тих хлопців та дівчат, які любили панк-рок та екстремальні види спорту. Компанія починає їздити по всьому світу зі своїми контестами, підписує на своє спонсорство скейтерів першої величини. Vans роблять те, що захочуть носити. Вони проводять конкурси, наприклад, просять підлітків намалювати те, що вони хочуть бачити на кедах, за підсумками кращі роботи нагороджувалися і таким чином на основі опитувань вони випускали правильну продукцію, яка логічно мала попит.

























На початку 80-х на хвилі хайпа після приголомшливого успіху сліпонів, Vans вирішили розширити напрямок своєї діяльності, додавши взуття для баскетболу, футболу, бігу, тенісу, боротьби та брейкдансу. На цьому наполягав брат Пола, Джим, який на той момент був президентом компанії, але сам Пол завжди був проти цієї ідеї. У результаті вони витратили великі гроші на переділ виробництва, але взуття не продавалося, вони просто не змогли конкурувати з Nike, Adidas, Puma в нових напрямках, крім скейтбордингу і BMX.

Компанія опинилася у великих боргах і оголосила себе банкрутом, після судових розглядів Джима відсторонили від справ, а Пол був змушений продати нерухомість, яку він володів, щоб погасити борги. Наприкінці 80-х компанію продали групі інвесторів за 60 $ мільйонів.

 

У 1988 році випущено першу іменну пару взуття Vans Half Cab для катання на скейтборді від відомого райдера Стіва Кабаллеро. Історія цієї моделі дуже цікава, спочатку ці кеди були високі і називалися "Full Cab", хлопцям дуже подобалася ця модель, тільки вона була надто високою та сковувала рухи. Тому вони просто вирізали верхівку кед ножицями, і заклеювали місця розрізу скотчем. Стів Кабаллеро звернувся до Vans з проханням випускати вже "порізані" Full Cab, Vans дали добро кеди стали нижчими, і були названі Half Cab. Взуття серії Half Cab зайняло своє значне місце серед найбільш культового взуття в історії скейтбордингу.

 

З 1995 року Vans починає повне спонсорування музичного туру ска/панк музики Warped Tour, після чого сам тур перейменовується в Vans Warped Tour. За словами Стіва, це було найкраще що колись робили Vans, адже концерти та тури - невід'ємна частина життя будь-якого тінейджера. Починаючи з 2001 року, Vans відкриває величезну кількість роздрібних магазинів, будує за власний кошт скейт парки і всіляко підтримує індустрію скейтбордингу. Також цього року Vans випускає лінійку черевиків для сноуборду Vans Snowboard Boot line. І головне – вони повертають у виробництво свої ретро моделі. Люди говорили «Це саме ті венси за якими я так сумував і так любив».

У 2003 році Vans починає випуск ексклюзивної дорогоцінної колекції Vault, яка продається в кращих бутіках світу і створена за участю знаменитих дизайнерів і Taylers. Щороку новий іменитий дизайнер бере участь в оформленні ексклюзивної лінійки під Vault від Vans.

2004 року компанію купує VF Corporation за 400$ мільйонів. Ця велика корпорація, яка володіє такими відомими брендами як Timberland, The North Face, Lee, Eastpak та іншими. У новому тисячолітті Vans набирає сили не тільки як марка, що виробляє одяг і взуття для активних людей, але і як потужний fashion brand. До 2006 року обсяг продажів колекцій Classic і Vault (street, fashion) становить 80% від загального обсягу. У 2007 році колекція одного разу швидко розростається і вже не вміщає жіночу і чоловічу одяг в один каталог. Компанія активно співпрацює з легендарними музичними колективами, випускаючи спільні колаборації зі Slayer, Iron Maiden, Motorhead, Descendents, Millencolin, Suicidal Tendencies, Kiss, Ramones, Metallica, AFI.



































У 2010 році відкривається House of Vans Brooklyn в Нью-Йорку - місце для скейтбордингу і концептуальних заходів.
На відкриття виступили Public Enemy та пройшли виступи легенд скейтбордингу на чолі з Тоні Альвою, Стівом Кабаллеро та Омаром Хассаном.

У 2012 році Vans випускає перші в світі кеди на комбінованій підошві, об'єднавши технологію класичної вулканізації з технологією Cupsole. Створена в результаті нова технологія WAFFLECUP™ поєднує найкращі властивості обох світів: підтримку та зносостійкість капсульної підошви з чудовим почуттям дошки та силою зчеплення традиційних кед Vans на вулканізованій підошві.

У серпні 2014 року в Лондоні біля станції Ватерлоо відкривається House of Vans London, площею 3000 кв.м, із залами для катання на скейтборді та проведення виставок та музичних заходів. Це місце поєднує у собі різноманітність культури англійської столиці з цінностями, які просуває Vans з моменту свого скромного початку та протягом п'яти десятиліть.

У травні 2015 року Vans здійснює новий виток в історії скейтбордингу, випускаючи у світ свій перший довгоочікуваний фільм про скейтбордінг PROPELLER: A Vans Skateboarding Video. Цей фільм є величезним внеском Vans у розвиток скейтбордингу на глобальному рівні. "Пропелер" стає одним із найпопулярніших фільмів про скейтбордінг на iTunes.











































Краса історії бренду Vans полягає в тому, що сім'я Van Doren досі бере участь у керівництві, це дуже рідкісний випадок коли таке відбувається.
Зараз будь-який бажаючий, незалежно від того, чим займається, будь то екстрим. спорт, музика, мистецтво та інше, може знайти модель Vans по своєму смаку. Широкий модельний ряд включає як класику олдскула - моделі Authentic, Era, Old Skool, Sk8-Hi, Slip-On, так і сучасні технологічні моделі, що відповідають все зростаючим потребам скейтерів і не тільки. А багата кольорова гама, величезна кількість принтів і різних матеріалів не залишить байдужим нікого.

Рекомендовані товари

Немає на складі

Вперше представлені як Vans #36, модель Old Skool дебютувала в 1977 році з унікальним доповненням: випадковим малюнком, намальованим засновником Полом Ван Дореном з первісною назвою "Jazz Stripe". Сьогодні, знаменита смуга стала, без сумнівів, найвідомішою візитною карткою Vans.
Це найпопулярніша і культова модель Vans на шнурівці.

Зроблені із міцної замші та текстилю, кеди мають м'які вставки в області щиколотки та фірмову вафельну підошву.
Той самий, класичний чорно-білий колір, саме з нього все починалося.

Classics. Найвідоміші моделі в одному з базових, первісних кольорів. Tried & True. Бестселери та основа для вашого гардеробу.



• Тільки оригінальні товари

Немає на складі

Народжені в Анахеймі, штат Каліфорнія у 1966 році. Authentic є оригінальною спадщиною Vans.
Спочатку відомі як Vans #44 Deck Shoes, модель Authentic відразу ж стала культовою іконою, і з тих пір уособлює позицію "Off The Wall".

Проста конструкція кед без зайвих деталей. Зроблені повністю із текстилю з металевими люверсами та фірмовою вафельною підошвою.
Той самий, класичний чорно-білий колір, саме з нього все починалося.

Classics. Найвідоміші моделі в одному з базових, первісних кольорів. Tried & True. Бестселери та основа для вашого гардеробу.



• Тільки оригінальні товари

Коментарі
Андрей Тим
04.03.2023, 15:10
Отличная статья и фото просто кайф????????
Алек
09.04.2020, 22:11
Классная статья, обожаю VANS!!!
Вот классный ролик в дополнение https://youtu.be/gKEZTQyBB4w
ксения
15.09.2018, 23:54
подобранный визуал великолепен .
Юлия
11.07.2018, 08:19
Очень круто! Спасибо
Ольга Наумова
08.06.2018, 00:49
Благодарю! Интересно очень )
Написати коментар
Ім'я*
Email
Введіть коментар*